onsdag 19 september 2012

..and then.. life just... happen

jag försöker skapa mig ett drägligt liv som möjligt. jag försöker se till att min bror inte tar upp allt för mkt i min vardag. för det gör han, hur mkt jag än anstränger mig.  häromkvällen kom jag på mig själv i tankarna att jag vägrade acceptera detta, jag har INTE skrivit på att detta skall ske i mitt liv!!! jag går liksom inte med på det. fast min hjärna vet ju... jag satt idag och rensade bort alla "EMO-låtar" på min mobil. och Winnerbäck. jag vill aldrig höra en ton komma från hans gitarr igen! jag minns själv hur det var när jag själv mådde dåligt, inte gjorde han det ljusare för mig utan såren blev bara fel. så bort med han!

men hur är det möjligt, att en person som sårat mig och många andra så ofantligt mkt, kan ta så mkt plats i vardagen? hur kan jag sörja någon, lägga ner så mkt ofrivillig energi på någon som tagit en kniv och svetsat fast den i mitt hjärta? För vad jag har lärt mig (för att kunna leva) ska man inte slösa någon energi på någon som sårat en. man ska "sålla" bort dem som gör dig illa och inte ägna en enda tanke på denna person. Gud vad jag önskar att det var så lätt....


Meeeen till något roligare. Min skiva har äntligen kommit. Har väntat i 2 år på den :) och hon lyckas varje gång. hon lyckas alltid göra något, anorlunda. visst, halva albumet var jäkligt skrikigt och stressande men jag lär väl mig att tycka om dem tillslut som vanligt! Något jag tycker är väldigt underligt är att varje gång ett album släpps, så passar den alltid in på min livssituation som är för tillfället. och så har det varit sen hennes 2a album. skumt det där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar