torsdag 6 september 2012

med huvudvärk orkar inte starta datorn att skriva, men skriver från mobilen. <br>
Har haft en konstig känsla i veckan, en känsla utav lugn, men min hjärna tycker väl att jag behöver en paus från all smärta. Idag var jag på Spes. Talade om hur jag upplevde dokumentären om trafficking och sexhandel (1,5 h lång men fick se en kort version på 30 min dagen efter) Det är ett sådant stort problem och jag brukar bli berörd av sånt men, nej, jag kände inget utan jag skiter fullständigt i hur de har de.. Själv tyckte jag det är en konstig aspekt att se de på, men... Min kropp är fylld med sådan saknad och smärta att det är fullt. Min kropp kan inte hantera mer, kan inte ta in mer. Hon som håller i det nämnde att när hennes son gick bort fick hon även veta att hon skulle bli mormor. En väldigt stor sak att glädjas åt. Men hon kunde inte ens känna de... Så, det är nog så. Smärtan och saknaden står mig upp till halsen så; något mer går knappt in...
Hade en vän på fb som skrev på min status idag att det är det första positiva jag skrivit sen de hände. Hon mena nog inget illa, men samtidigt kändes det som om hon tror att det har gått över... Det har inte gått över, utan jag lär mig att leva med det.. En annan vän säger på jobbet att det märks inte på mig, att jag är som vanligt. Både på gott och ont känner jag. Bra för att det tyder på att jag sköter mitt jobb och har en Yes I Can attityd vilket vi måste ha. Men å andra sidan kan jag bli lite arg för hon har ingen aning om hur jäkla svårt det är att göra sitt liv och sin vardag så dräglig som möjligt. Jag ska räcka till för mig, jag ska räcka till på jobbet, jag ska räcka till i förhållandet och räcka till för familjen och ibland kan det bli ett projekt.
Min avdelningschef är den enda på jobbet som jag kan känna mig ganska ok med. Han är den enda som inte frågar Hur Är Det idag, utan han ger mig bara en menande klapp på axeln och bara en sån enkel sak kan lätta det lite. Han är den enda som sagt rakt ut att "jag har ingen aning om hur de känns så jag kan inte förstå" Många frågar Hur Är Det Idag, svaret kommer alltid vara det samma men i olika mängd..
Detta var mina ord för idag, imorgon ny dag som jag ska fylla med liv (eller rättare sagt fylla minibarerna med mer sprit)
Nu måste ja sova! Men det sägs att P!nk har uppträtt på en gala så måste först se ifall de finns på Youtube :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar