söndag 21 juli 2013

Livet är bra underligt

Fick idag höra att min sambos vän syster hade tagit sitt liv. Bara av att höra de orden hugger i hjärtat på mig. Jag funderar på om man kanske ska omvandla orden istället? Omkommit i en psykisk olycka. För det är ju det det är.  En psykisk olycka.
Läste någonstans där de jämförde detta med en fysisk olycka. En trafikolycka. Något fysiskt som kommer som en smäll och inget man kan styra över även fast man själv sitter vid ratten. Som en psykisk olycka. Jag vet själv hur blockerad en hjärna kan bli när man ligger på botten. Även fast det är min hjärna som jag annars kan styra över. Men i en psykisk olycka kan man inte styra hjärnan. Allt bara, händer. Händer så fort.

För mig är du en levande ängel. Och jag kommer prata så mkt om dig när vi får barn. De ska växa upp med en egen tro, men att ha bild på en riktig ängel -det är det inte många som har! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar